.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین تحولات در آرایش کاندیداهای ریاست جمهوری
در اردوگاه اصول‌گرایان در دو حالت امکان حضور کاندیداهای دیگری وجود دارد،‌ گزینه نخست اعلام انصراف احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات است. احتمال عدم حضور خاتمی وموسوی دو کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در صحنه نیز وجود دارد که به منزله ...
آخرین تحولات در آرایش کاندیداهای ریاست جمهوری

ا تحولات صورت گرفته طی یک ماه اخیر و افزوده شدن ابهامات، اخبار غیررسمی از احتمال ثبت‌نام بیش از 20 چهره سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

به گزارش آینده ، نامعلوم بودن سرنوشت کاندیداتوری و تأیید صلاحیت سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری، موجب شده تا بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب تصمیم بگیرند برای از دست ندادن فرصت، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات کنند تا اگر خاتمی اقدام به ثبت‌نام نکرد و یا احتمال رد صلاحیت وی افزایش یافت، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مطرح باشند.

در این میان مهدی کروبی نیز گرچه صریحاً اظهار داشته است که به هیچ قیمتی از صحنه انتخابات کنار نمی‌رود، اما در صورت کاندیداتوری و تأیید صلاحیت خاتمی، امکان انصراف او در آخرین روزها به شیوه محسن رضایی در انتخابات گذشته وجود دارد.

با این حال شواهد و قرائن حکایت از ثبت‌نام چهره‌هایی نظیر بیژن زنگنه، محمدرضا عارف، طهماسب مظاهری، محمد هاشمی، ‌محمدعلی نجفی و حسن روحانی در کنار کروبی می‌کند، علاوه بر آن که مهندس موسوی نیز به عنوان اصلی‌ترین چهره اصلاح‌طلبان در صورت نیامدن خاتمی مورد توجه می‌باشد.

از سوی دیگر در اردوگاه اصول‌گرایان نیز، در دو حالت امکان حضور کاندیداهای دیگری به جز محمود احمدی‌نژاد وجود دارد،‌ گزینه نخست اعلام انصراف احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات به دلیل سقوط احتمالی محبوبیت وی در پایان سال جاری و اوائل سال آینده است که در این صورت نام اصول‌گرایانی چون محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، محسن رضایی،‌ احمد توکلی، علی اکبر ولایتی و ناطق نوری برای حضور به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در صحنه وجود دارد که به منزله تحریم تلویحی انتخابات توسط اصلاح‌طلبان می‌باشد،‌ در این صورت نیز اصول‌گرایان رقیبی جدی را در برابر احمدی‌نژاد وارد عرصه انتخابات خواهند کرد. جالب آن که علاوه بر اصول‌گرایان فوق، از سه وزیر دولت احمدی‌نژاد، پورمحمدی، جهرمی و دانش جعفری نیز به عنوان کاندیداهای احتمالی نام برده شده است.

به نظر می‌رسد از فهرست 20 نفره فوق، در هر حالت متصور، ‌حداقل 10 نفر از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ثبت‌نام کنند.

اما در این میان ثبت‌نام میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی بیش از دیگر کاندیداهای سایه در رقابت خاتمی- احمدی‌نژاد اهمیت دارد.

بنابر شنیده‌ها، ‌مهندس موسوی تمایل دارد سرنوشت تعامل وی با خاتمی پیش از ثبت‌نام مشخص گردد، اما اخبار غیررسمی مبنی بر تلاش‌هایی برای متقاعد کردن شورای نگهبان به رد کردن صلاحیت خاتمی که از سوی برخی جریانات تندرو اصول‌گرا دنبال می‌شود، امکان روشن شدن این وضعیت را کاهش می‌دهد.

در صورتی که مهندس موسوی پیش از ثبت‌نام اعلام کند به نفع خاتمی کناره‌گیری می‌نماید، در صورت عدم تأیید صلاحیت خاتمی، اصلاح‌طلبان از داشتن گزینه جدی برای رقابت با احمدی‌نژاد محروم خواهند شد و در صورتی که خاتمی بدون این که صلاحیت وی در انتخابات رد شود، اعلام انصراف از کاندیداتوری به نفع موسوی کند، قادر به تحریک آرای خاموش برای حمایت از مهندس موسوی نخواهد بود و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اصول‌گرایان تندرو و جریانات انشعابی اصلاح‌طلب برای خارج کردن زودهنگام مهندس موسوی از عرصه انتخابات، اقدام به عملیات روانی از طریق انتشار اخباری نظیر قطعیت کاندیداتوری خاتمی یا انتخاب موسوی به سمت معاون اولی کروبی دارند، ‌حتی اگر فشار سنگین فعلی اصلاح‌طلبان بر خاتمی منجر به اعلام رسمی کاندیداتوری وی در بهمن ماه شود، اصلاح‌طلبان برای حفظ شانس پیروزی خود در انتخابات، چاره‌ای جز ثبت‌نام همزمان خاتمی و موسوی در انتخابات ندارند، چرا که در این صورت، احتمال رد صلاحیت خاتمی نیز کاهش خواهد یافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اسفنديار خدايي 4 بهمن 1387
دقيقا نمي دانم موضع سياسي شما چيست؟ اما تفسير من از اين مطلب (كه احتمال مي دهم اصالتا اصولگرا است و در لبايس اصلاح طلب كار مي كند) اين است: با ذكر حداقل 11 بار رد صلاحيت خاتمي در اين مطلب چند خطي قصد زمينه سازي براي رد صلاحيت خاتمي دارد. و اين را فساد آشكار مي دانم
نا شناس 5 بهمن 1387
آقای خاتمی ، آقای کروبی ، آقای موسوی فراموش نکنید قدرت در انحصار جناح راست و اصولگرا است . بعنوان مثال وقتی آقای مشایی صحبت از دوستی با مردم اسراییل کرد و تمامی علما ، نماینده ها ، قشرهای مختلف مردم مخالفت کردند نتیجه اش چه شد . اگر شما این صحبت را می فرمودید الآن ......وقتی آقای احمدی نژاد فرمودند که علما نباید در کار دولت دخالت کنند ، قدرت داشت . شما چه دارید ؟؟؟!!!!وقتی کرباسچی ، عبدا... نوری ، گنجی و .... محاکمه و زندانی شدند شما چه کردید ؟! وقتی ردصلاحیتها گسترش یافت ؟؟؟؟!!! وقتی ......
نا شناس 5 بهمن 1387
نگران نباش برادر ،ردصلاحیت خاتمی شهامتی میخواهد که در این دوستان وجود ندارد.
نا شناس 5 بهمن 1387
لازم است که به عنوان بازی نگر سیاسی دقت داشته باشیم که سید محمد خاتمی علی رغم فضاحت های بار آورده و نیز بارآورانده شده در دوره ی ریاست جمهوری اش یک چهره ی سرشناس بین المللی و از وزنه های اساسی حفظ وجه ی بین المللی نظام است قطعا رد صلاحیت شدنش به نفع نظام نیست و از اعتبار ما در عرصه ی جهانی خواهد کاست همانطور که انتخاب مجدد اقای احمدی نژاد به انزوای ما در جامعه ی جهانی سرعت بیشتری خواهد بخشید. دوستان عنایت داشته باشید که ما نیاز به کسی داریم که : 1-آبروی جهانیمان به عنوان یک نظام ایدئولوژیک مبتنی بر اندیشه ی والای ولایت فقیه و دریای بی پایان فقه شیعه جعفری‌(ع) را بازآوری کند
2-در عرصه ی داخلی با همتی والا سیستم واداده ی اقتصادی را سامان بخشد 3-با جدیت اجرای قانون جامع مدیریت خدمات کشوری را انجام دهد و نظام عصر حجری اداری را تغییر دهد . 4-فرهنگ را از سراشیبی سقوط در افراط و تفریط برهاند 5-با ایجاد هم بستگی اجتماعی احساس اعتماد مردم به حاکمیت را افزایش دهد 6-شکاف اجتماعی موجود بین اقلیت (شهروندان درجه 1) و اکثریت (شهروندان درجه 2) را از طریق باز تعریف گفتمان اصل تساوی همه در برابر قانون را کم کند. 7-و ...
که این امر نیاز به کسی دارد که اگر نگوییم تمام که لااقل اکثریت تشکل های سیاسی (تاکید می کنم تشکل های سیاسی یعنی گروه های فعال در عرصه ی سیاست تحت هر نام عنوان تفکر یا جریانی) به وی اعتماد داشته باشند . من به مصداق کاری ندارم . بیست تصویر در این خبر قرار دارد . خودتان هریک را ببینید بررسی کنید و اگر به نتیجه رسیدید به ما هم معرفی کنید.
علیه توکلت و الیه انیب

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.